Islamic Widget

Sunday, November 18, 2012

Gaza, aku datang!!!

Inspirasi dari tajuk filem, Istanbul, aku datang, dan melihat perjuangan yang tak henti-henti di Gaza membuatkan hati terjaga, terasa ingin menulis sebuah novel bertajuk, Gaza, aku datang!

Ya ALLAH, berilah pertolonganMu kepada pejuang-pejuang Islam di Gaza dan negara-negara Islam yang diancam tika ini, mereka membenarkan syahadah mereka, mereka mempertahankan kalimah tauhid, maka bantulah mereka ya ALLAH... ameen, ameen, ameen ya Rabbal 'Alameen...

Beberapa kali saya bermimpi saya dan umat Islam yang lain berperang dengan Zionis laknatuLLAH... Pertama kali, saya mimpi saya dalam keadaan takut yang teramat sangat, takut terbunuh dan dibunuh, takut ditembak oleh Zionis... Setelah berkali-kali mimpi tentang peperangan, saya jadi berani, berani kerana yakin ALLAH membantu hamba-hambaNYA yang beriman...

Mimpi-mimpi seterusnya, seolah-olah saya makin berani dan diangkat martabat, hingga dalam satu mimpi itu, saya memegang panji Islam dan mengetuai angkatan berkuda, MasyaALLAH...

Terjaga, buat saya semangat dan berkobar-kobar memperjuangkan apa yang telah diperjuangkan oleh RasuluLLAH...

Saya ingin menulis bukan untuk menjadi popular, tapi ingin sangat-sangat menyuntik semangat para pejuang yang lain, insyaALLAH... dan pastinya untuk menyuntik semangat saya sendiri...

Tak mahukah kita menempah tiket ke firdausi dengan syahid fi sabiliLLAH???

Ya, bukan mudah nak menyahut laungan jihad, dan belum tentu lagi kita benar-benar IKHLAS...

Usaha untuk IKHLAS, usaha untuk meniti jalan perjuangan, kita kena banyak-banyak usaha... Iman kita turun dan naik, jadi jagalah iman kita sentiasa... beramal dengan ilmu yang kita ada, walau sikit tapi berterusan itu kan lebih baik...

Amalan yang berterusan walaupun sedikit adalah perkara yang disukai oleh Allah Subhanahu wa Ta‘ala. Sebagaimana di dalam hadis ‘Aisyah Radhiallahu ‘anha berkata yang maksudnya:”Ditanya Nabi Shallallahu ‘alaihi wasallam tentang amalan-amalan yang disukai oleh Allah SWT. Baginda bersabda: “Amalan yang berterusan walaupun sedikit.”(Hadis riwayat Bukhari)

No comments: